Assessio

Assessio lockar välkända författare och branschprofiler till Stockholm för att diskutera ledarskap

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2012 16:12 CEST

Lyssna på några av världens bästa föreläsare inom ledarskap

Den 19-20 september håller Assessio sin årliga konferens ”Summit”. Under de två dagarna kan besökarna välja mellan flera olika föreläsningar och kreativa workshops. Gemensamt för dem alla är det högaktuella ämnet ledarskap och det förfinade och utvecklade ledarskapet som möjliggör att organisationer blir högpresterande. Ta del av både internationella och svenska välkända föreläsare, så som:

• Matthew Syed, välkänd och prisad författare och idrottshjälte.
  • Robert Hogan, vd på Hogan Assessment Systems i USA.
  • Thomas Chamorro-Premuzic, professor i affärspsykologi vid University College London.
  • Eva Åhgren, personaldirektör Com Hem.
  • Susan Wheelan, vd på GDQ Associates, Inc i USA.
  • Ingalill Holmberg, vd och forskningsledare för Center for Advanced Studies in Leadership och professor i företagsekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm.

För ackreditering, kontakta Pernilla Engberg, pernilla.engberg@assessio.se

Assessio is a consulting organization that focuses on developing effective and healthy organizations and the leading publisher of psychometric tests in the Nordic region.

Assessio enable their client’s strategic impact and successful change by developing organizational behavior, competence and culture. Our solutions stretch from improving staffing, performance management, cultural transformation, leadership development and organizational support systems.

Specialties
Recruitment and Search, HR consultancy, Occopational test development and supplier, Organizational development, Talent and Leadership assessment, Performance Management, Competence Strategy, Leadership programs