VH assistans

Assistans.TV först inom branschen

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2010 14:17 CET

Nu lanseras Assistans.TV som är den första videokanalen av sitt slag. Sidan har skapats för att bevaka debatten om den personliga assistansen. Kanalen har startats av Veronica Hedenmark, grundare av VH assistans.

Assistans.TV vill bevaka det stora och det lilla som händer inom personlig assistans och vill visa vilken vikt och värde den personliga assistansen har för personer i dagens Sverige.

Sidans innehåll är öppet för alla och riktar sig till dem som är intresserade av att få veta mer om personlig assistans. Sidan är uppbyggd kring olika videokategorier där användare lätt kan navigera sig fram till det innehåll som kan tänkas vara intressant.
Under "Veronica möter..." intervjuar Veronica Hedenmark personer från bland annat försäkringskassan, socialstyrelsen och riksdagen. I kategorin "Veronica & Emelie" diskuterar programledarna Veronica och Emelie allt från hur det är att leva med ett funktionshinder till hur man bakar kladdkakor. Andra kategorier tar upp frågor som hur det är att resa med ett funktionshinder och vill skapa debatt kring hur viktigt personlig assistans är för barn.

Webb-TV är ett snabbt växande media och assistans.TV är glada över att vara först med att lansera en branschspecifik kanal för personlig assistans.

Adress:
www.assistans.tv

Kontaktpersoner:
Veronica Hedenmark, ägare och grundare av assistans.TV och VH assistans
veronica@vhassistans.se

VH assistans grundades av Veronica Hedenmark 1997, vi har 13 års erfarenhet av att arbeta för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder. Idag är vi 600 medarbetare från Kiruna i norr till Ystad i söder. VH assistans har tre olika delar. VH assistans, VH Kids och VH Action. VH assistans för alla med höga krav på sin assistans. VH kids, för barn med funktionshinder, deras syskon och kompisar. VH action, personlig assistans med attityd för unga vuxna med funktionshinder. Vi anordnar även skidresor, bad- och solresor samt sommarkollon varje år, och man behöver inte vara kund hos oss för att delta.

VH assistans är ett företag där assistenter och kunder får möjlighet att växa och utvecklas tillsammans. Detta kräver respekt, lyhördhet och en empatisk förmåga av såväl ledare som personliga assistenter. VH assistans utför rekrytering, utbildning, handledning samt friskvård. VH assistans hjälper även till med myndighetskontakter samt skriver ansökan om personlig assistans.