Astrada

Astrada - Gasell 2009 och Superföretag 2009

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2009 10:58 CET

Astrada är stolta att presentera att vi har blivit utsedda till både Superföretag och Gasellföretag för andra året i rad. Som gasell företag hamnar vi på 21:a plats för hela landet med en tillväxt på 767%. Även som superföretag hittar man Astrada i topen för omsättningstillväxt, på tredje plats till och med.

Hela listan för superföretag hittar du på:

Information om årets Gaseller hittar du på:

Kriteriena för respektive utmärkelse

För att bli ett Gasell företag ska du uppnå:

• Har offentliggjort minst fyra årsredovisningar.
  • Har en omsättning som överstiger 10 Mkr.
  • Har minst tio anställda.
  • Har de senaste tre åren kontinuerligt ökat omsättningen.
  • Har under samma period minst fördubblat sin omsättning.
  • Har ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt.
  • har i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner.
  • Har sunda finanser.

För att bli ett superföretag ska du upnnå:
Ett Superföretag är ett bolag som sticker ut i sina respektive branscher och slår sina konkurrenter på alla viktiga punkter: de växer snabbare, är lönsammare, har starkare balansräkning och så vidare. Ett superföretag belyses ur både effektivitet, lönsamhet, tillväxt samt finansiell kontroll.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Astrada - Vi förbättrar våra kunders långsiktiga lönsamhet!

Astrada hjälper företag och organisationer att förstå och följa upp kostnader och lönsamhet i alla relevanta dimensioner som t.ex. produkt, kund, marknad, projekt och säljkanal. Med mer än 15 års erfarenhet är vi också ödmjuka inför uppgiften att utveckla och implementera en lönsamhetsmodell som stöttar din specifika verksamhet.

För mer information om Astrada, se www.astrada.se