Ariba Inc

AstraZeneca en av vinnarna i Ariba Spend Management Excellence Award 2009

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2009 15:45 CEST

STOCKHOLM  - 27 april 2009 - Spend management är inte bara en praktisk fråga. För att överleva en global ekonomisk kris och komma ut på andra sidan som en stark och konkurrenskraftig organisation måste företag vända på varenda krona. De måste hitta besparingar och använda sig av innovativ teknologi och processer för att besparingarna ska synas i resultatet. Idag uppmärksammar Ariba, Inc.(Nasdaq: ARBA) ledande leverantör av lösningar för spend management, individer och företag som har gjort just detta, genom att utnämna dem som vinnare av 2009 Ariba Spend Management Excellence Award.

- För att kunna konkurrera på en global marknad krävs mycket mer än att bevara status quo. Det krävs flexibilitet och kunskap för att kunna hantera hot och ta vara på möjligheter på marknaden. Det krävs högre effektivitet i sättet som företag drivs på och samarbete mellan kunder och leverantörer. Och det gäller att få ut största möjliga värde från varje enskild transaktion, säger Tim Manahan, Chief Marketing Officer, Ariba.

- Vinnarna av 2009 Ariba Spend Management Excellence Award förstår allt detta. De har infört lösningar och processer som effektiviserat deras respektive verksamhet och lett till nya nivåer av excellens.

Vinnarna har utsetts av en panel bestående av representanter från Supply & Demand Chain Executive, CPO Agenda, AberdeenGroup samt AMR Research. Vinnare av 2009 Spend Management Excellence Award är:

Lifetime Achievement Award (Livstidsutmärkelse)

Jim Polak, PPG

Enterprise Spend Management Pioneers  (Pionjärer inom Spend Management i företag)

Jon Kirby, Tom Papa, John Miller och Jay Merenda, AstraZeneca

Change Management Pioneer (Pionjärer inom Förändringsarbete)

Nita Espinosa, Cisco Systems

Procure-to-Pay Pioneers (Pionjärer inom Procure-to-Pay)

Jonathan Evans och Ken Kim, DonorsChoose

Global Spend Management Pioneer (Globala Spend Management-pionjärer)

Graham Gleed, Société Générale de Surveillance

Ariba Supplier Network Pioneers (Ariba Supplier Network-pionjärer)

Newark

OfficeMax

- Vinnarna av 2009 Spend Management Excellence Award har alla uppvisat unikt ledarskap, vision och målmedvetenhet i arbetet med nya lösningar och tekniker för spend management, säger Minahana.

- Det är med stort nöje vi uppmärksammar dessa individer och de företag de representerar för den förmåga de har att genomdriva positiv och genomgripande förändring inom sina organisationer och för procurementbranschen i stort.

Om Ariba

Ariba, Inc. är den ledande leverantören av lösningar inom Spend Management via nätet. Vår mission är att förändra det sätt företag, oberoende av storlek, bransch och geografisk placering, bedriver sin verksamhet. Vi gör det genom att erbjuda program, tjänster och nätlösningar så att företag kan hitta, kontraktera, köpa in, betala för, hantera och analysera sina kostnader och leverantörsrelationer på ett enhetligt sätt. Våra lösningar som levereras via internet, ger företag ökad kostnadskontroll och drivkraft för kontinuerliga förbättringar inom finans- och leverantörskedjan. Över 1 000 företag, bland annat mer än hälften av företagen på Fortune 500-listan, använder Aribas lösningar för att hantera sina kostnader inom allt från inköp och beställningar till fakturering och betalning. Svenska kunder är bland andra AstraZeneca, SKF, Pernod Ricard North (Tidigare Vin & Sprit), Skandia och Sony Ericsson. För ytterligare information gå till www.ariba.com

eller kontakta:

Helena Liden

JustPR

Tel 0702 65 11 95

Helena.liden@justpr.se

Copyright © 1996 - 2009 Ariba, Inc.

Ariba, Aribas logotyp, AribaLIVE, SupplyWatch, Ariba.com, Ariba.com Network och Ariba Spend Management. Find it. Get it. Keep it. är registrerade varumärken och ägs av Ariba, Inc. Ariba Spend Management, Ariba. This is Spend Management, Ariba Solutions Delivery, Ariba Analysis, Ariba Buyer, Ariba Category Management, Ariba Category Procurement, Ariba Contract Compliance, Ariba Contracts, Ariba Contract Management, Ariba Contract Workbench, Ariba Data Enrichment, Ariba eForms, Ariba Invoice, Ariba Payment, Ariba Sourcing, Ariba Spend Visibility, Ariba Travel och Expense, Ariba Procure-to-Pay, Ariba Workforce, Ariba Supplier Network, Ariba Supplier Connectivity, Ariba Supplier Performance Management, Ariba Content Procurement, Ariba PunchOut, Ariba QuickSource, PO-Flip, Ariba Spend Management Knowledge Base, Ariba Ready, Ariba Supply Lines, Ariba Supply Manager, Ariba LIVE, It's Time for Spend Management och Supplier Lifecycle Management  är varumärken som ägs av Ariba, Inc. Övriga varumärken eller produktnamn kan vara varumärken som ägs av respektive företag i USA eller i andra länder.