Folkets Hus och Parker

Astrid Lindgrens sånger till Värnamo Folkets Park

Pressmeddelande   •   Jul 23, 2009 14:03 CEST

Turnépremiären av familjemusikalen Hujeda mej va' många sånger fick Arvika-Parken att koka. Nu har turen kommit till Värnamo Folkets Park, som får besök av Linus Wahlgren, Benjamin Wahlgren, Sara Edwardsson och Kim Sulucki. Turnén sker i samarbete mellan Folkets Hus och Parker samt Riksteatern.

Astrid Lindgrens älskade sånger är den röda tråden i Linus Wahlgrens regidebut, Hujedamej va' många sånger. I föreställningen framförs visorna från Pippi, Emil, Madicken, Karlsson på taket, Ronja samt Rasmus på luffen på ett sätt som du aldrig har hört dem tidigare.

Gammalt och välkänt med mycket igenkänning i ny, grym tappning - en föreställning för hela familjen. Hujeda mej va' många sånger är en musikalisk och svängig show med mycket sång, dans och humor.

Regi: Linus Wahlgren

På scenen:
Sara Edwardsson, Kim Sulocki, Linus Wahlgren, Benjamin Wahlgren, Frida Sandén, Bianca Wahlgren, Josefine Götestam och Mimmi Sandén.

Turnéplan:

Folkets Hus och Parker
mathias.bohman@fhp.nu

Om Folkets Hus och Parker
Folkets Hus och Parker (FHP) är en riksorganisation för Folkets Hus, folkparker, nöjesparker och festivaler i hela Sverige. FHP har över 600 medlemmar som sammanlagt tar emot 50 miljoner besökare per år. Medlemmarna i FHP ger en möjlighet för hela landet att ta del av kultur, nöje och möten. Organisationen bygger på delaktighet och ideellt engagemang.

Om Riksteatern
Riksteatern är en folkrörelse som äger en turnerande nationalscen. 230 riksteaterföreningar i Sverige är en del av Riksteatern som arrangerar, förmedlar, producerar och utvecklar scenkonst. Riksteatern når årligen en sammanlagd publik på drygt 1 200 000 personer.