Nikija Event AB

At The Gates, Bullet & Vomitory klara för Metallsvenskan 2013!

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2012 10:00 CEST

At The Gates, Bullet och Vomitory klara för Metallsvenskan 2013!

Metallsvenskan, den kombinerade fotboll och hårdrocksfestivalen släpper nu sina första bokningar inför 2013 års arrangemang i Örebro den 24-25 Maj

Göteborgsbaserade At The Gates kommer till festivalen och gör både en spelning samt deltar i den omtalade fotbollsturneringen som hålls samma helg. At The Gates har funnits sedan 1990 och nått stora framgångar världen över. Metallsvenskan är mycket glada att  redan nu kunna presentera en akt av denna dignitet och datumet för At The Gates livespelning är Fredagen den 24 Maj.

Bullet återvänder till Örebro och Metallsvenskan med sitt fjärde album i ryggen. Tidigare har de vid två tillfällen ställt upp i Metallsvenskans fotbollsturnering och blev då verkligen stora publikfavoriter med sina märkliga finter och galna taktiker. Nu kommer de "endast" stå på scenen, där de är som bäst. "Bäst på hårdrock, sämst på fotboll" som någon i bandet en gång sa. Bullet uppträder Lördagen den 25 Maj.

Även det Värmländska death metalbandet Vomitory är klara för Metallsvenskan! Ett av Sveriges mest aktade band i dödskretsar. Lördagen den 25 maj spelar de på festivalen.

Biljetter släpps måndagen den 16 juli 2012 kl 10.00 på ticnet.se och Örebrokompaniet.

I samband med detta första bandsläpp släpps också 666 st tvådagarsbiljetter till kanonpriset av endast 395:- plus avgift. Därefter kostar en tvådagarsbiljett 495:- fram till den 31/12. Från 1/1 Blir priset 595:- fram till festivalen. Självklart går det att köpa endagarsbiljett samt endast fotboll om så önskas.

Mer info om festivalen hittar du på: www.metallsvenskan.com