Atea Sverige AB

Atea levererar hem-pc till Ikea

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2006 13:22 CET

(Sverige) Atea har fått i uppdrag att leverera hem-pc till Ikeas anställda. - Vi bedömde att Atea hade det bästa erbjudandet på marknaden, därför valde vi dem, säger Ingemar Hallberg, personalchef på Ikea.

Atea har tidigare under två års tid levererat hem-pc till Ikea. Nu får de nytt förtroende.

- Vi är mycket nöjda med Atea, säger Ingemar Hallberg. De har levererat högkvalitativa produkter och haft bra support. När de i vår nya hem-pc-upphandling lämnade en bra offert bedömde vi att det var den bästa affären för oss.

- Vi är stolta över att ett av Sveriges mest välrenommerade företag ger oss förnyat förtroende, säger Lars Pettersson, VD Atea. Alla vet vilka höga kvalitetskrav Ikea har i alla led. Detta är därför ytterligare ett bevis för att vi har landets starkaste hem-pc-erbjudande.

Atea står för alla leveranser i uppdraget, datorerna i affären kommer från HP.

Atea har sedan 1996 levererat över 275 000 datorpaket till svenska hem och har flera av Sveriges största företag - däribland Volvo - som sina kunder.

- En av nyckelfaktorerna i en lyckad hem-pc-affär är att inte belasta den egna administrationen med merarbete, säger Lars Pettersson. Vi har utvecklat stabila rutiner och flöden för att möta dessa krav.

För mer information, kontakta:
Lars Pettersson, VD Atea, +46 (0) 8-477 47 10, lars.pettersson@atea.com
Ingemar Hallberg, personalchef Ikea, +46 (0) 708-13 81 39, ingemar.hallberg@memo.ikea.com

Atea, Ementor och Topnordic är tillsammans Sveriges ledande obundna leverantör av IT-infrastruktur. Vi fortsätter göra IT-vardagen enklare för våra kunder och samlar från 1 januari 2007 verksamheterna under namnet Atea. Atea har 1000 medarbetare på 25 orter från Malmö i söder till Luleå i norr och en omsättning på 5300 MSEK.