Atech Transmission AB

Atech Transmission representerar Kumera Drives OY i Sverige och Danmark

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2014 14:59 CEST

Sedan en tid tillbaka representerar Atech Transmission det finska Kumera Drives på den svenska och danska marknaden. Kumera Drives tillverkar växellådor till exempelvis processindustrin, gruvsektorn, pappers- & massabruk, kraftvärmeverk m.m.

"En av våra största användare när det gäller växlar från Kumera Drives är LKAB. Där finns det omkring 200 drifter som är i bruk dygnet runt, året runt. För oss är det ett bevis på att växlarna klarar de tuffaste driftsförhållandena på marknaden", säger Hans Trollius, VD på Atech Transmission.

Växlarna tillverkas på Kumeras tillverkningsenheter i Finland, Norge, Österrike och Kina. På huvudkontoret i finska Rihimäki utvecklas och förbättras produkterna kontinuerligt. Det senaste är Kumera Active Drive som ersätter den tidigare versionen av trumdrivning, s.k. girth gear, som företaget tillverkat.

På Scanautomatic i Göteborg den 7-9 oktober kommer Atech Transmission att ställa ut i monter A01:10. Där finns möjlighet att få veta mer om växlar från Kumera Drives.

Atech Transmission AB levererar växellådor, svängkranslager, worm drives m.m. av hög kvalitet till den svenska industrin. Alla produkter tillverkas i Europa och håller konkurrenskraftiga priser.