Atlas Copco Sverige

Atlas Copco erbjuder studenter internationell karriär under sommaren

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2013 10:21 CEST

Atlas Copco erbjuder för tredje året i rad sex ingenjörs- och ekonomistudenter vid svenska universitet och högskolor att under sommaren prova på en karriär utomlands via Atlas Copco International Internship Program.

Programmet, som introducerades 2011, är en del av företagets erbjudande mot studenter och riktar sig mot blivande ingenjörer och ekonomer inne på sitt fjärde år av utbildningen.

Under åtta veckor i sommar kommer de sex, av ca 500 sökande, studenterna att få driva projekt vid Atlas Copcos anläggningar i Kina, Indien, Chile och USA. Projekten innefattar allt från forskning- och utvecklingsarbete till utveckling av finansiella tjänster och effektivisering av verksamheten.

Inför projekten samlas studenterna vid Atlas Copco Group Center i Stockholm för att få en introduktion till bolaget samt även en utbildning i projektledning. Efter genomfört projekt har studenterna möjlighet att skriva sina magisteruppsatser för Atlas Copco i Sverige.

Atlas Copco International Internship Program är en fantastisk möjlighet för studenter att få prova på en internationell karriär och få inblick i vår organisation, och det är också värdefullt för oss att få färska insikter från dessa unga, skarpa människor säger Thomas Dahlgren, Vice President Atlas Copco Holding Nordic. ”Det är en win-win situation”.

Under studenternas period utomlands kan ni följa deras projekt och utmaningar via Internshipbloggen; www.atlascopco.com/internship

Atlas Copco är en industrigrupp med världsledande ställning inom kompressorer, expansionsturbiner och luftbehandlingssystem, anläggnings- och gruvutrustning, industriverktyg och monteringssystem. Med innovativa produkter och tjänster erbjuder Atlas Copco lösningar för hållbar produktivitet. Företaget grundades 1873, har huvudkontor i Stockholm och kunder i fler än 170 länder. Under 2012 hade Atlas Copco 39 800 anställda och en omsättning på 90.5 miljarder kronor. Mer information finns på www.atlascopco.com.