Atlas Copco Sverige

Atlas Copco öppnar marknadsbolag i Nigeria

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2009 09:23 CEST

Stockholm den 22 april 2009: Atlas Copco öppnar idag sitt första marknadsbolag i Nigeria, för att stärka utbudet till kunder på en av Afrikas största tillväxtmarknader.

Det nya marknadsbolaget, Atlas Copco CMT & CT Nigeria Ltd, säljer produkter såsom borriggar och förbrukningsvaror för anläggnings- och gruvmarknaden, samt portabla och stationära kompressorer. Det kommer att sysselsätta omkring 20 personer. Atlas Copco-koncernen har tidigare representerats i landet av distributörer.

"Nigeria är potentiellt en mycket stor marknad för Atlas Copco, med sin växande bygg- och anläggningsmarknad, såväl som andra industrier," säger Björn Rosengren, affärsområdeschef för Atlas Copco Anläggnings- och gruvteknik. "Vi kommer nu att till fullo kunna serva våra kunder i Nigeria och utöka vår redan starka närvaro i regionen."

För ytterligare information kontakta:
Björn Rosengren, chef för affärsområdet Anläggnings- och gruvteknik
08 743 8314 eller 070 417 8502
Daniel Frykholm, Presschef
08 743 8060 eller 070 865 8060

Informationen är sådan som Atlas Copco kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden.

Atlas Copco är en världsledande leverantör av produktivitetshöjande lösningar för industrin. Produkterna och tjänsterna sträcker sig från luft- och gaskompressorer, generatorer, gruv- och anläggningsutrustning, industriverktyg och monteringssystem till relaterad eftermarknad och uthyrning. I nära samarbete med kunder och affärspartners, och med 136 års erfarenhet, bedriver Atlas Copco utveckling för högre produktivitet. Med huvudkontor i Stockholm, Sverige, når Gruppen fler än 160 marknader globalt. Under 2008 hade Atlas Copco 34 000 anställda och en omsättning på 74 miljarder kronor. Mer information finns på www.atlascopco.com.