Atlas Copco Sverige

Atlas Copco utnämner chef för divisionen Rocktec

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2003 14:08 CET

Den 1 januari 2004 blir Roger Sandström chef för den nya divisionen Rocktec inom affärsområdet
Anläggnings- och gruvteknik (CMT). Divisionen har sitt säte i Örebro.

Roger Sandström anställdes av Secoroc AB 1984 som produktchef, en tjänst han hade när Atlas Copco köpte företaget 1988. För närvarande är han marknadschef för Atlas Copco Secoroc.

Innan han anställdes på Secoroc/Atlas Copco arbetade Roger på olika befattningar inom Institutet för Metallforskning och Fagersta AB.

Roger Sandström har en civilingenjörsexamen i teknisk fysik från Uppsala Universitet och teknisk licentiatexamen från KTH i Stockholm.

KONTAKTA: Björn Rosengren, Affärsområdeschef Anläggnings och gruvteknik, 08-743 8314 eller 070-417 85 02

Marianne Hamilton, Personaldirektör
08-743 8590 eller 070-665 85 90

Atlas Copco är en internationell verkstadsgrupp med huvudkontor i Stockholm. 2002 uppgick företagets omsättning till ca 48 miljarder kronor (EUR 5,2 miljarder), med 98% av omsättningen utanför Sverige. Koncernen har närmare 26 000 anställda. Atlas Copco-företagen utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter för luft- och gaskompression,