Paf

Atletico de Madrid möter IFK Mariehamn 2 juni

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2009 13:56 CEST

Åländska spelbolaget Paf har fått klart med årets toppmatch på Wiklöf Holding Arena i Mariehamn.

- Vi är stolta över att kunna meddela att spanska storklubben Atletico de Madrid möter IFK Mariehamn den 2 juni med avspark klockan 20.00, säger Pafs vd Lars Porko.

Paf erbjuder årets toppmatch på Åland

Paf är officiell sponsor för La Liga-klubben Atletico de Madrid, som bland annat har nio ligatitlar och lika många cuptitlar. Den spanska storklubben ligger för tillfället på sjundeplats i ligan.

För en tid sedan lanserade Paf en ny och fräsch spelsajt i Spanien, unikt framtagen för Atletico de Madrids fans runt om i världen.

Det är tack vare Pafs samarbete med den spanska storklubben som stjärnspäckade Atletico de Madrid kommer till Åland tisdagen den 2 juni för att möta IFK Mariehamn på Wiklöf Holding Arena.

- Det här betyder att Pafs spelkunder i Norden och i Spanien kan spela på Paf.com och vinna resor till Åland för att se toppmatchen, och kanske till och med träffa någon av klubbens stjärnspelare, påpekar Pafs PR-chef Krille Mattsson.

Atletico de Madrids kommersiella direktör Juan Carlos Moya hälsar att klubben ser fram emot att få uppleva Norden och framför allt Pafs hemmaö Åland.

- Vi räknar även med en spännande och underhållande match mot IFK Mariehamn och mycket publik, säger han.

IFK Mariehamn har hand om matcharrangemangen och även biljettförsäljningen.

- Vi ska göra vårt yttersta för att skapa en folkfest. Det är inte alla dagar vi kan erbjuda den åländska och nordiska publiken på ett spanskt storlag på Wiklöf Holding Arena. Det här är den hittills största internationella matchen IFK spelat, slår IFK:s kommersiella direktör Thomas Fonsell fast.

Biljettförsäljningen startar den 4 maj.

Matchen redan spelbar på Paf.com:
IFK Mariehamn - Atletico de Madrid
1) 4,10 X) 3,60 2) 1,70

Mer information:

Krille Mattsson
PR-chef

Kort om Atletico Madrid:

Atletico Madrid är en anrik spansk klubb som bildades redan 1903. Klubben har till dags dato nio spanska ligatitlar, den senaste från säsongen 1995-1996, och lika många spanska cuptitlar, den senaste 1996. År 1985 vann Atletico den spanska supercupen, det vill säga i mötet mellan liga- och cupmästarna från säsongen innan. Klubben vann också Europacupen 1961-1962 och interkontinentalcupen 1974.

Senaste säsong slutade klubben på en fjärde plats och knep därmed en Champions League-kvalplats, kvalade in och förlorade inte en enda CL-match, utan åkte ur Champions Leagues åttondelsfinal mot Porto efter bortmålsregeln.

Hemmaarenan är Vicente Calderón, som har en kapacitet på 54 851 åskådare, varav cirka 44 000 säsongskort är sålda den här säsongen.

Atletico Madrid leds av Abel Resino. På spelarsidan finns världsstjärnor som tjeckiske EM-försvararen Tomas Ujfalusi, Portugals EM-mittfältare Simão, förre Liverpoolspelaren Luis García, Atleticos och Argentinas lagkapten Maxi Rodriguez samt anfallsduon Diego Forlan och Sergio "Kun" Agüero, den sistnämnde vann OS-guld i Peking med sitt Argentina och är svärson till Diego Armanda Maradona.