Atronic

Atronic och Förenade Service levererar till stor statlig myndighet

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2016 06:10 CET

Till årsskiftet kommer Atronics betalsystem att användas för beställning och betalning inom en av Sveriges förvaltningsmyndigheter.

Förenade Service, som i april i år vann Service Managementupphandlingen, är beställare och ska leverera servicetjänster inom bland annat städ- och kostverksamhet till den aktuella myndigheten.

Atronics system kommer att användas för beställning och betalning inom restaurang- och caféverksamheten. Detta kan gälla exempelvis personalluncher, catering till möten och interna sammankomster liksom material och mat till andra aktiviteter som myndigheten ansvarar för. Henrik Vallentin, VD på Atronic, är mycket glad för förtroendet.

– Vi är stolta över att få arbeta med Förenade Service, liksom över att Atronics system svarar mot deras högt ställda krav. Vi ser fram emot ett långsiktigt och kundorienterat samarbete!

För frågor om Atronics betalsystem välkommen att kontakta
VD Henrik Vallentin 031-742 49 00.

Om Atronic
Atronic är ett mjukvaruföretag som erbjuder helhetslösningar för effektivisering av betalnings- och beställningstransaktioner till privata företag och till organisationer inom offentlig sektor. Systemen genererar dagligen över 400 000 transaktioner.

Bland uppdragsgivarna finns Riksbanken, Karolinska Sjukhuset, Sahlgrenska Sjukhuset, Sodexo, Umeå kommun, SSAB, AstraZeneca, SVT Göteborg, Chalmers, Atlas Copco, Swedish Match, Axis Communications, Tetra Pak och Preem.

Om Förenade Service
Förenade Service koncernen ägs och drivs sedan mer än 50 år som ett familjeföretag av familjen Krogh, som 2016 förväntas omsätta cirka 3 Miljarder SEK med över 8 000 anställda, planerar att fortsätta sin starka expansion även under 2016. Omsättning och antalet anställda är i dagsläget jämt fördelade mellan Sverige och Danmark.
www.forenade-service.se