AddTruly

Att göra gott på rätt sätt

Pressmeddelande   •  Jun 19, 2017 10:49 CEST

Northmans Design AB

Som företag finns det flera sätt man kan göra gott på – ofta är det själva synliggörandet av ens engagemang man brister på. Northmans Design har gjort alla rätt.

För att underlätta sitt sociala ansvarstagande har man valt att ta hjälp av AddTrulys service – som förser företaget med projekt som matchar företagets värderingar samt sköter all kommunikation. Northmans har valt att låta konsumenterna få känna sig engagerade genom att man skänker 5 % av alla köp till de utvalda projekten.

Det finns idag många inredningsbutiker på nätet – men få som har omtanke som fokus. När man besöker Northmans webbutik är det tydligt att man värderar medmänsklighet och låter sitt engagemang ta lika stor plats som produkterna; Om oss, Hur vi ger, Organisationer, Sortiment, Varumärken och Villkor – är följdordningen i deras menyfält. På AddTruly är vi stolta över Northmans – de visar verkligen att det går att förena socialt ansvar med business och de gör det snyggt!

Foto: Hungerprojektet

Svenska företag gör generellt sett gott och tar ett stort socialt ansvar, men misslyckas ofta i själva kommunikationen. Det är synd – för det är genom kommunikation som man har möjlighet att engagera  och inspirera andra att göra gott. Man vinner som företag också förtroende genom att visa att man tar ansvar.

– I våra kundundersökningar ser vi att våra kunder väljer att handla hos oss just p.g.a. att de känner att de bidrar till något konkret och något bra, säger Northmans grundare och VD Mirja Kollberg.

Sist men inte minst så hjälper man ju även små gräsrotsorganisationer att synas. Besök gärna Northmans webbutik!

AddTruly skapar kvalitativa och transparenta partnerskap mellan företag, privatpersoner och ideell verksamhet. Genom att synliggöra företagens sociala engagemang på ett effektivt och innovativt sätt skapar vi reellt värde för företag, deras kunder och samhällsutveckling runt om i världen. Det här gör vi genom att matcha företag med handplockade, effektdrivna organisationer runt om i världen.

AddTruly AB (org.nr. 556979-8613)