Mongara AB

Att leda sig själv – Tre snabba tips

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2013 20:58 CEST

Om du söker på google på ”att leda sig själv” får du idag 23,3 miljoner träffar. Så okej vad är då relevant och källkritiskt? Det får du nog bestämma själv.

När det gäller ”att leda sig själv” tror vi på kraften i att det ger allt från självkänsla till att det ökar din förmåga att påverka din omvärld och inte bara dig själv.

Vi tror inte på ”quickfixes”, men om du bara ska fokusera på tre saker för att oberoende av din roll på jobbet utveckla dig själv, så ger vi dig här tre snabba tips i form av några frågor som du bör ställa dig;

1. Drivkrafter och mål  - Vilka är dina viktigaste motiv för att nå dessa mål? Vad vill du uppnå och varför? Är målen realistiska? Kan du göra dessa mål roliga att arbeta med? Är de så kortsiktiga så du snabbt kan se resultat?
  2. Strategi och plan - Vad är det du vill uppnå med att förändra dig själv? Kan du dela in ditt arbete i flera faser för att enklare se progress och framåtskridande?
  3. Feedback - Säkerställ att du har någon i din omgivning som känner till ditt arbete och att den eller dessa personer ger dig feedback på ditt arbete. Om du känner att du inte får den feedback du behöver, ge feedback själv så kommer du att få det från din omgivning.

Mongara har bidragit till förändring och verksamhets- utveckling av företag och organisationer i snart 20 år. För en del kunder är det vi som genomför utbildning inom ledarskap, kommunikation och affärsutveckling. För andra frigör vi förbättringsmöjligheterna genom att arbeta med utvecklings och innovationsprocesserna hos dem. Alltid med mod och kraft som ger dig konkreta resultat!