Lise & Co AB

Att utveckla ledare

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2011 08:41 CET

Det finns många sätt för att utveckla bra ledare.
På Lise & Co använder vi Extended DISCs verktyg för personprofiler och teamprofiler. Det är ett verktyg som vi både använder aktivt själva och dessutom utbildar andra i. Idag är vi stolta över att några av Sveriges storföretag upptäckt detta verktyg som lönsamt, Alfa Laval, CocaCola Enterprises Sverige AB och Swegon AB är några av dessa.

DISC-analysen (Extended DISCs personprofil) som verktyg hjälper oss att förstå vårt naturliga sätt att kommunicera, våra styrkor och utvecklingsområden till vardags och i en specifik yrkesroll eller situation.
Den skapar medvetenhet om vad som ger och tar energi av oss, och vi får lättare att förstå vår omgivning, och en möjlighet att anpassa oss till den.

Den ger oss också värdefulla kunskaper om vad som motiverar respektive vad som skapar stress hos oss. Analysen kan därför visa om en person ligger i riskzonen (riskeras att drabbas av) för utmattningssyndrom och andra stressrelaterade problem.

Genom att använda dessa kunskaper kan man som chef eller ledare få sitt team att skapa stordåd, där energi skapas och resultaten blir lönsamma.
Men ingen förändring sker utan ansträngning, verktyget hjälper oss att se och förstå vår omgivning med ”nya ögon”, som konsulter hjälper vi våra kunder att göra den förändring som kunden önskar.
Det tar tid att ändra vanor, vi är där och stödjer och befäster nya mönster.

Idag har vi kunder som arbetar inom bl.a. HR, organisationsutveckling, coaching, ledarskapsutveckling och konflikthanteraring. Vi ser med stor tillförsikt fram emot det kommande året, där vi kommer att satsa mycket på Chef och Ledarutveckling, styrelsecoaching och kommunikationen i ledningsgrupper.

Varmt välkommen till en förändring där vi finns med på hela din resa.
Kontakta gärna Elisabeth Skarbövik om du har frågor om detta. 08-571 402 01

Vi hjälper företag och individer att analysera & utveckla sin kommunikationsstil, sitt ledarskap och sitt medarbetarskap. Vi arbetar även med en unik metod för kunskapsöverföring. Våra verktyg är bl.a. Caoching, DISC-analyser och GAP-analyser.