VH assistans

Att vända motgång till framgång. Veronica Hedenmark föreläser i Ystad

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2010 10:49 CEST

Den 27 september klockan 18.30 föreläser Veronica Hedenmark, grundare av VH assistans, om rätten till personlig assistans och vägen till att göra det omöjliga möjligt, på hotell Continental i Ystad.

- Det är viktigt att visa på vad möjligheten till  personlig assistans innebär för den enskilde. Personliga assistenter är oerhört betydelsefulla, de gör det omöjliga möjligt. Med deras hjälp kan personer med funktionshinder gå i skolan, ha ett eget boende och slippa vara på institution, kan få ett eget arbete och känna delaktighet och självständighet i samhällslivet säger Veronica Hedenmark.

- Jag vill gärna vara en förebild på många sätt, för alla unga med funktionshinder som växer upp, men också som företagsledare och funktionshindrad.

Föreläsning med Veronica Hedenmark:
Plats: Hotell Continental, Ystad
Datum: 27 september
Tid: 18:30

För mer information - ring Hasse, regionchef VH assistans syd.
0411-391 29 eller 073-359 29 29

VH assistans grundades av Veronica Hedenmark 1997, vi har 13 års erfarenhet av att arbeta för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder. Idag är vi över 700 medarbetare från Kiruna i norr till Ystad i söder. VH assistans har tre olika delar. VH assistans, VH Kids och VH Action. VH assistans för alla med höga krav på sin assistans. VH kids, för barn med funktionshinder, deras syskon och kompisar. VH action, personlig assistans med attityd för unga vuxna med funktionshinder. Vi anordnar även skidresor, bad- och solresor samt sommarkollon varje år, och man behöver inte vara kund hos oss för att delta.

VH assistans är ett företag där assistenter och kunder får möjlighet att växa och utvecklas tillsammans. Detta kräver respekt, lyhördhet och en empatisk förmåga av såväl ledare som personliga assistenter. VH assistans utför rekrytering, utbildning, handledning samt friskvård. VH assistans hjälper även till med myndighetskontakter samt skriver ansökan om personlig assistans.