Global Attribute AB

Attribute ingår avtal med klädmärket "Puffy"

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2010 01:40 CEST

Global Attribute AB har ingått ett avtal med den asiatiska modeleverantören och varumärket "Puffy". Avtalet avser Attributes rätt för ensamåterförsäljning inom Sverige av de produkter Puffy erbjuder av sitt eget varumärke och innebär att endast Global Attribute AB i Sverige har tillstånd att köpa produkter utav Puffy.

Förutom "Puffy" ingår även mer eller mindre kända märken i leverantörens produktutbud. Exempelvis:

• Disney
  • Diamond Cut

Företagets Styrelseordförande Elias Nilsson kommenterar: - Samarbetet med Puffy ger Attribute nischen vi har letat efter. Koreanskt mode är likt det typiska västerländska modet men har även det lilla extra.

Som ensamåterförsäljare tror butikschefen Robin Persson att Attribute.se kan locka modemedvetna unga tjejer. - Alla de produkter vi erbjuder våra kunder är noga utvalda för att kunna säljas till den målgruppen vi väljer att rikta oss till. Att vi dessutom erbjuder ett så snyggt och moderiktigt märke som Puffy talar endast till vår fördel.

Förutom kläder säljer Attribute även accessoarer och tillbehör såsom väskor och parfymer, allt för att kunderna ska få en så komplett köpupplevelse som möjligt.

Global Attribute AB startades under 2010 av två unga entrepenörer. Företaget driver e-handel med kläder och accessoarer för kvinnor i åldern 15-30 år på domänen www.attribute.se under namnet "Attribute". Attribute har i nuläget 2 anställda och bedriver all logistik och administration från Malmö.