Audiodev AB

AudioDev erhåller större order i samband med viktig branschmässa

Pressmeddelande   •   Maj 21, 2003 10:12 CEST

AudioDev erhåller större order i samband med viktig branschmässa

AudioDev har nyligen deltagit i årets största branschmässa inom tillverkningsindustrin för optiskt media, Media Tech Expo. Mässans hölls i år i Las Vegas, vilket betydde stort fokus på den amerikanska marknaden och förinspelad DVD. På mässan lanserade AudioDev två nya produkter i sin referensklasserie, CATS, samt den första produkten under vårt nya varumärke Go!. Dessa nya produkter blev mycket väl mottagna.

"Vi är mycket nöjda med vår insats på mässan. Det är roligt att se så stort intresse för företaget och våra produkter." säger AudioDevs VD, Peter Ragnarsson.

AudioDevs framgångsrika mässdeltagande resulterade bl a i erhållandet av en order på mer än 10 miljoner svenska kronor från en större DVD tillverkare.

Om AudioDev AB
AudioDev (www.audiodev.com) är världsledande tillverkare av testutrustning för CD och DVD. Sedan 1987 har AudioDev framgångsrikt utvecklat en komplett produktserie för marknaden för optiska medier. Våra produkter säljs under varumärkena CATS och Go!. CATS-produkterna är kända världen över som branschens de facto-standard för testning av marknadens alla format. Go! är ett nytt varumärke med inriktning mot process kontroll. Vi erbjuder också ett omfattande servicenätverk, liksom kundanpassad utbildning och oberoende testanalyser via AudioDevs Test Center. AudioDev är sedan september 2000 noterade på Stockholms fondbörs.

Kontakta oss för vidare information:

Peter Ragnarsson, CEO
Mobil: +46 708-692626