Audiodev AB

AudioDev ser fortsatt hög efterfrågan i Asien - nya orders värda 14 MSEK

Pressmeddelande   •  Sep 01, 2003 09:16 CEST

Sedan utgången av andra kvartalet har AudioDev sett en fortsatt ökning i efterfrågan på testutrustning för inspelningsbar DVD i Asien. De två största tillverkarna, Ritek Corporation och CMC Magnetics har nyligen lagt ytterligare orders på testare för DVD R/RW till ett totalt värde av ca 14 miljoner SEK.

Härutöver har AudioDevs position som marknadsledande tillverkare ytterligare befästs på den asiatiska marknaden genom orders till flera av världens ledande spelartillverkare så som Benq och LiteOn.

"Det är glädjande att AudioDevs CATS DVD R/RW testare fortsätter att vara den mest accepterade referenstestaren på marknaden" säger Frankie Wu, VD för AudioDev Far East.

Om AudioDev AB
AudioDev (www.audiodev.com) är världens ledande tillverkare av testutrustning för CD och DVD. Sedan 1987 har AudioDev framgångsrikt utvecklat en komplett produktserie för marknaden för optiska medier. Våra produkter säljs under varumärkena CATS och Go!. CATS-produkterna är kända världen över som branschens de facto-standard för testning av marknadens alla format. Go! är ett nytt varumärke vars produkter är inriktade mot process kontroll. Vi erbjuder också ett omfattande servicenätverk, liksom kundanpassad utbildning och oberoende testanalyser via AudioDevs Test Center. AudioDev är sedan september 2000 noterade på Stockholmsbörsen.

Kontakta oss för vidare information:

Peter Ragnarsson, CEO
E-post: peter.ragnarsson@audiodev.com