Autodesk

Autodesk deltar i årets Elfack med lösningar för alla teman

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2009 16:48 CEST

GÖTEBORG, den 29 april 2009 - Autodesk, Inc. (NASDAQ: ADSK) Elfack, den nordiska elteknikbranschens ledande mötesplats fyller 40 år i år.

Autodesk är på plats med ett produktprogram som är starkare än någonsin och matchar de tre olika teman som gäller för årets mässa perfekt.

Elfacks tre teman, som har var sin dag, är miljö/energi, fastighet och design. När det gäller de två första visar Autodesk bland annat upp AutoCAD Revit MEP Suite.
I Autodesk Revit MEP Suite kombineras den branschledande mjukvaran AutoCAD MEP med de stora fördelarna med byggnadsinformationsmodeller (BIM) i Revit MEP. Genom att användarna arbetar i ett gemensamt flöde underlättas processerna kring att skapa och ta fram bygghandlingar - oavsett vilken av sviterna man arbetat i.

Design är en allt viktigare konkurrensfaktor inom elteknik- och belysningsområdet. Här står Autodesk starkt genom Autodesk Inventor och AutoCAD Electrical, som bägge kommer att visas på mässan. I Autodesks satsning på Digital Prototyping, att skapa, simulera och validera produkter digitalt, har de båda mjukvarorna en central roll. Genom att konstruktörer och elkonstruktörer kan arbeta i parallellt i projekten kortas ledtiderna väsentligt, samtidigt som mer tid frigörs till kvalitativt ingenjörsarbete.

Autodesk finns i monter D04:22.

Om Autodesk

Autodesk, Inc. är en världsledande tillverkare av mjukvaror för 2D och 3D-design inom branscher som mekanik, bygg och anläggning, samt film- och spelproduktion. Sedan AutoCAD introducerades 1982 har Autodesk utvecklat en produktportfölj av högklassiga lösningar, där möjligheterna att skapa prototyper digitalt hjälper kunderna uppleva sina idéer redan innan de blir verklighet. Många Fortune 1000-företag väljer idag Autodesks verktyg för att visualisera, simulera och analysera verkligt utfall tidigt i designprocessen och därmed spara tid och pengar, säkra kvalitet och bidra till innovativa lösningar.

För ytterligare information om Autodesk, se www.autodesk.se eller www.autodesk.com

# # #

Autodesk, AutoCAD and Revit are registered trademarks or trademarks of Autodesk, Inc., in the USA and/or other countries. All other brand names, product names, or trademarks belong to their respective holders. Autodesk reserves the right to alter product offerings and specifications at any time, without notice and is not responsible for typographical or graphical errors that may appear in this document.