Autoliv AB

Autoliv får utmärkelse från Chrysler

Pressmeddelande   •   Jul 26, 2004 09:04 CEST

(Stockholm, 04-07-26) – Världens ledande bilsäkerhetsföretag Autoliv Inc. har nyligen fått DaimlerChryslers utmärkelse Gold Award för sin bältesfabrik i Kentucky i USA.

Utmärkelsen ges till fabriker som visat ”enastående resultat” inom sitt produktområde. Autolivs fabrik i Kentucky ansågs tillhöra denna kategori inom säkerhetsbälten.

”Denna prestation placerar Autolivs anläggning bland de högst rankade leverantörerna till Chrysler-koncernen”, förklarar DaimlerChryslers vice VD Robert Schott som är den tysk-amerikanska koncernens inköpsdirektör.

”Autoliv är stolt över att ha fått denna ansedda utmärkelse” säger Autolivs VD Lars Westerberg, ”i synnerhet som vi redan tidigare i år fått både DaimlerChryslers utmärkelse Global Supplier Award och Component Award.”

För ytterligare upplysningar:
Lars Westerberg, VD och koncernchef, tel 08-587 206 00
Mats Ödman, Informationsdirektör, tel. 0708-32 09 33

Autoliv Inc. tillverkar frontal- och sidokrockkuddar, knäkrockkuddar, säkerhetsbälten och bältes-sträckare, bilrattar, stolskomponenter och barnstolar samt krockkudde-elektronik åt alla större biltillverkare i världen. Företaget har 80 hel- eller delägda fabriker med nästan 37.000 anställda i drygt 30 bilproducerande länder. Dessutom har koncernen tekniska centra i tio länder med 20 krocktestbanor, fler än något annat bilsäkerhets-företag. Försäljningen 2003 uppgick till 5,3 miljarder dollar (drygt 47 miljarder kr).