Autoliv AB

Autoliv fastställer datum för bolagsstämma

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2009 16:50 CET

(Stockholm, 2009-12-17) – – – Styrelsen för Autoliv Inc. (NYSE: ALV och SSE: ALIVsdb) – världens ledande bilsäkerhets¬företag – fastställde idag datumet för nästa bolagsstämma till den 6 maj 2010.

Bolagsstämman kommer att hållas i Chicago, USA. Endast aktieägare på avstämningsdagen den 9 mars 2010 har rätt att delta och rösta vid bolagsstämman. Kallelse till bolagsstämman kommer att postas till alla behöriga aktieägare.

Förfrågningar:
Jan Carlson, VD och koncernchef, Autoliv Inc., Tel. 08-587 20 600
Mats Ödman, Informationschef, Autoliv Inc. Tel. 08-587 20 623

Om Autoliv
Autoliv, Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag. Företaget utvecklar och tillverkar bilsäkerhetssystem till alla större biltillverkare i världen. Tillsammans med sina joint ventures har Autoliv cirka 80 anläggningar med cirka 36.000 medarbetare i 31 länder. Dessutom har Autoliv 13 tekniska centra i elva länder runt om i världen med 21 krockbanor, vilket är mer än något annat bilsäkerhetsföretag. Autolivs försäljning under 2008 uppgick till 6,5 miljarder dollar. Bolagets aktier är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och dess svenska depåbevis på NASDAQ OMX Stockholm (ALIV SDB). Mer information finns på Autolivs hemsida www.autoliv.com