Scandinfo Marketing Research

Autopedia har fått in sina tusen första svar

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2012 12:57 CEST

Autopedia är en gratis och oberoende undersökningstjänst på nätet, som mäter konsumenternas nöjdhet kring sitt bilköp både då det gäller modell och återförsäljare, och publicerar svaren på hemsidan. På mindre än en månad sedan sidans start har över tusen personer svarat, vilket visar på ett stort intresse från allmänhetens sida.

- Det är nu drygt två veckor sedan vi lanserade Autopedia och vi har fått ett mycket stort gensvar från svenska bilköpare. Vi har redan fått in över 1000 svar på autopedia.se och märker att bilköp och bilar är något som verkligen engagerar konsumenterna, säger Jan-Inge Isacsson, VD för ScandInfo Marketing Research.

Eftersom undersökningen är helt beroende av konsumenternas medverkan för att fungera, visar de många svaren under Autopedias första månad att tjänsten har mycket goda förutsättningar för framtiden.

ScandInfo beräknar att de första riktiga resultaten av undersökningen kommer att kunna visas under tidig höst i år.

- Autopedia är ju något helt nytt och unikt och vi ser fram emot att kunna publicera de första resultaten av undersökningen strax efter semesterperioden, säger Jan-Inge.

www.autopedia.se

För mer information om Autopedia, vänligen kontakta:

Jan-Inge Isacsson, VD ScandInfo Marketing Research AB
Tel: 070-949 24 02  E-post: jan.isacsson@scandinfo.se

Sarah Adolfsson, pressansvarig, ScandInfo Marketing Research AB
Tel: 0707-94 09 83   E-post: sarah.adolfsson@scandinfo.se

ScandInfo är ett av Sveriges ledande marknads-undersökningsföretag inom kundtillfredsställelse och varumärkesutveckling. Vi fokuserar på att göra lösningar där marknadsinformation blir till konkreta verktyg för att nå uppsatta mål.

Vi vänder oss till företag som har stor tilltro till värdet av starka varumärken och nöjda kunder.