Autorola

Bilarnas verkliga skick visas när Autorola inleder samarbete med Applus Bilprovning

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2011 17:03 CET

Autorola, bilauktionsföretaget med danska rötter som idag finns i 16 länder runt om i Europa har nu tecknat avtal med Applus, världsledande inom fordonsbesiktning. Att erbjuda oberoende och professionella inspektioner som inte missar minsta detalj är A och O för Autorola. Kunderna ska aldrig behöva tveka på skicket på de bilar som säljs på den internetbaserade plattformen, utan känna sig trygga med den noggrant dokumenterade informationen och bilderna som finns. Transparens är något Autorolas Sverigechef Robert Svärd är noga med att påpeka:

– Varje vinkel ska visas upp och samtliga skråmor och repor ska ”fram i ljuset”. Allt för att ge en så sanningsenlig och korrekt bild som möjligt av bilarna som säljs på våra auktioner.

Kvalitetssäkrade, oberoende inspektioner av de 220 000 bilar som finns på Autorolas auktioner varje år är ett fundament i Autorolas affärsidé och av den anledningen har en noggrann utvärdering av marknadens aktörer skett för att hitta bästa möjliga partner.

– Autorola och Applus har tillsammans utvecklat solida processer för att ge kunderna så goda förutsättningar som möjligt på den internetbaserade bilförsäljningskanalen. Jag är övertygad om att detta kommer att bli ett lyckat samarbete, säger Robert Svärd.

Autorola Sverige kan dessutom luta sig tillbaka på goda referenser och erfarenheter sedan tidigare, då både Autorola i Danmark och Spanien samarbetar med Appluskoncernen.

– Vi ser fram emot ett lukrativt samarbete med Autorola som har en hög omsättning av bilar årligen och liksom vi, en marknadsledande position inom sitt område. Vår gedigna erfarenhet och upplägg matchar Autorolas behov av inspektioner som är kvalitetssäkrade och opartiska. Inspektionerna utförs av skickliga, oberoende tekniker som ser till att kvalitet, omtanke och service genomsyrar arbetet, säger Applus Bilprovnings VD Staffan Gradin.

För mer information, vänligen kontakta: Robert Svärd, Sverigechef, Autorola

Mobiltelefon: 070 - 228 91 09 alternativt rsv@autorola.se
www.autorola.se

Autorola.se, grundat 2008, är dotterbolag till Autorola Group Holding A/S som startade online bilauktioner i Danmark 2001. Autorola genomför online bilauktioner i 17 länder: Danmark, Tyskland, Storbritannien, Frankrike, Spanien, Italien, Österrike, Sverige, Nederländerna, Belgien, Luxemburg, Tjeckien, Polen, Australien, Ungern, Portugal, och Irland.