Avalon Enterprise AB

Avalon Enterprise fortsätter expandera och startar nytt kontor i Linköping

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2007 13:33 CET

Affärsområde Technology inom Avalon Enterprise växer kraftfullt och öppnar nu ytterligare ett kontor, strategiskt placerat i utvecklingsintensiva Linköpingsregionen. Då flertalet utvecklingsuppdrag kräver närhet till kunden, är etableringen ytterligare ett steg i målsättningen att vara etablerad på de intressanta utvecklingsplatserna i Sverige.
Platschef för kontoret blir Jonas Linde som har ca 15 års erfarenhet av utvecklingsarbete och konsultverksamhet i regionen. Målsättningen är att vara minst 15 anställda konsulter vid Linköpingskontoret inom två år.

"Avalon Enterprise har som målsättning att genom att erbjuda spetskompetens vara det mest eftertraktade konsultföretaget på de orter där vi är etablerade, och jag har stora förhoppningar att vi även i Linköpingsregionen kommer att uppnå detta mål inom ett par år", säger Avalon Enterprises VD Peter Mattisson i en kommentar.

För mer information kontakta Peter Mattisson 0454 - 75 50 01 eller 0708 - 55 34 34, peter.mattisson@avalonenterprise.se
www.avalonenterprise.se

Avalon Enterprise AB är ett snabbväxande konsultföretag noterat på NGM Equity listan. Vi har ett unikt koncept där vi genom våra tre affärsområden Avalon Management, Avalon Technology och Avalon Finance långsiktigt kan stödja våra kunder från affärsutveckling och ledningsprocesser genom hela teknikutvecklingskedjan till kompetens kring finansiering av projekt och bolag. Avalon Enterprise är uppstickaren som koncentrerar sig på spetskompetens och vill ligga i framkant av utvecklingen. Vi har kontor i Karlshamn, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Växjö, Uppsala, Västerås och Ljungby, och har i koncernen drygt 150 medarbetare.