OSRAM

Avancerad ljusteknologi bidrar till upplevelsen i fotbolls-VM

Pressmeddelande   •   Jul 12, 2013 10:38 CEST

I det futuristiska Corinthians Stadium, fotbollsarenan i São Paulo där flera av matcherna under fotbolls-VM kommer spelas, har modern teknik en avgörande roll för upplevelsen.

På utsidan av arenan kommer det finnas en stor LED-panel, 170 meter bred och 20 meter hög, vilket gör det till världens största LED-panel på idrottsarenor. Panelen är uppbyggd av 34 000 LED-punkter från Osrams dotterföretag Traxon, och kommer kunna visa resultat, bilder och videoklipp. Inne på arenan finns det ytterligare fyra LED-skärmar, 30 x 7,5 meter, för resultat, slow motion-repriser och intervjuer.

Fotbollsplanen lyses upp med Osram Powerstar HQI-TS 2000, som ger 5 000 lux och räcker upp till 3 000 matcher. Samtidigt är ljuskällorna få, vilket ger energibesparingar.

Joel Brandell, Cloudberry Communications

E-post: joel@cloudberry.se

OSRAM är det internationellt ledande företaget inom ljuskällor. OSRAM arbetar ständigt med att förbättra och utveckla dagens teknik och har idag hela 65 procent energieffektiva produkter.