SenseGraphics AB

Avancerad träningssimulator för ultraljudsundersökningar möjliggörs av SenseGraphics

Pressmeddelande  •  2010-04-22 14:36 CEST

SenseGraphics har hjälpt företaget Medaphor i Storbritannien att utveckla ”världens mest avancerade träningssimulator för Ultraljudsundersökningar”.

ScanTrainer är en ny, unik produkt som är utvecklad på SenseGraphics mjukvaruplattform H3DAPI och som innehåller patientspecifika ultraljudsövningar med bedömningar för främst gynekologi och obstretik. Det unika med ScanTrainer är att man med teknik för haptik (kraftåterkoppling) handgripligen kan öva många olika patienttypfall utan krav på patienters närvaro. Härigenom minskar man behovet av försökspatienter vid till exempel undervisning av gynekologiska undersökningar.

Produkten ScanTrainer är utvecklad, och marknadsförs främst i Storbritannien, av företaget MedaPhor på www.ScanTrainer.com.

För mer information vänligen kontakta:
Johan M Beskow, SenseGraphics +070 7788411 (info@SenseGraphics.com)

SenseGraphics är ett företag i Sverige som tillhandahåller avancerad multi-sensorisk teknik för till exempel medicinska och dentala simulatorer, www.SenseGraphics.com.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom