CMMK

Avancerat telefonistsystem till mindre företag

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2005 09:08 CEST

.
Uppstickaren i Telekombranchen Visionutveckling lanserar nu ett nytt telefonistsystem avsett för 20 upp till 500 anknytningar. Systemet som kallas ”Small Office” är en paketerad version av det mycket framgångsrika Vision 80/20, som lanserades för första gången 2002 och som idag används av drygt 600 telefonister med en halv miljon anknytningar. Bland kunderna märks kommuner och andra stora organisationer, t ex Göteborgs Stad, Sahlgrenska Universitetssjukhuset, TV4 och Aftonbladet.

Med Small Office har även mindre företag möjlighet att förädla sin telefoni med ett väl paketerat och kostnadseffektivt informationssystem som kombinerar hänvisning, talsvar och röstbrevlåda.

– När vi tog fram Vision 80/20, valde vi att utnyttja den senaste tekniken, berättar Kent Sävåsen, ansvarig för telefonistprodukterna hos Visionutveckling. – Det innebär helt nya möjligheter, hög prestanda och dessutom ett mycket attraktivt pris.

– Vår dröm har varit att på ett naturligt sätt integrera människa och teknik. Vi vill att de system som levereras ska skapa arbetsglädje och stolthet. De ska bidra till ett aktivt lärande av den nya tekniken så att det vi har i våra datorer verkligen används. Sätter vi människan i centrum kan vi byta ut orden utbrändhet, stress och depression mot stolthet och arbetsglädje.

Small Office-version kan även levereras som FleXi 80/20 där hänvisning, talsvar, röstbrevlåda, fax och SMS ingår i samma paket. FleXi 80/20 baseras på en integration mellan Datatals plattform, FleXi, för datorstödd telefoni och Visionutvecklings plattform, Vision 80/20.

Small Office har en attraktiv prisbild och fungerar ihop med de flesta telefonväxlar. Utbildning och installation går mycket snabbt och kan utföras av leverantören av växeln.

Nyckelordet framför andra för Small Office är integration. Systemet är helt integrerat med växeln, så man ser tydligt vilka medarbetare som sitter i samtal, är hänvisade eller vidarekopplade. Sökning i databasen sker på samma sätt som de vanliga sökmotorerna på Internet. Det välbekanta webbgränssnittet gör både installationen och handhavande enkelt. Anslutning till e-postsystem, exempelvis för att hämta information från användarens kalender finns för Microsoft Exchange/Outlook samt Lotus Notes.

Small Office har hittills installerats hos ett 10 tal kunder och kommentarerna från dessa visar att man tycker det är ett lättskött arbetsverktyg för administratörer och telefonister och mycket användarvänligt för de anställda.

För mer information kontakta gärna:
===========================
Kent Sävåsen, 0708-38 90 00 eller Jarl Blackenfelt, 0708-38 90 04

Visionutveckling startade i Stenungsund 1995 och arbetar idag inom fyra affärsområden: Service/support, Internet, innovation och utbildning. Genom praktisk erfarenhet kombineras data, kommunikation, telefoni och kunskap till enkla och nyttiga lösningar för kunderna. Företaget, som har ett 20-tal anställda finns även i Falköping, Skövde, Borås och Stockholm. Bolaget ägs av grundarna som alla är verksamma i företaget på heltid.