Likehouse kommunikation och media AB

AVHOPPARE FRÅN VIZEUM STARTAR NY MEDIEBYRÅ - LIKEHOUSE

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2016 17:32 CET

Tillsammans har vi över 50 års erfarenhet av kommunikation och media, dels från mediebyråsidan men även från reklam, media och kundsidan. Detta är erfarenheter som i våra tidigare konstellationer inte fullt ut kunnat komma kunderna tillgodo.

Vi är en oberoende mediebyrå med en ersättningsmodell som stödjer en objektiv rådgivning oavsett kanalval. Detta oberoende är nödvändigt för att, i en allt mindre transparent medievärld, på riktigt kunna optimera och målstyra kundens investeringar.

Vi menar att man inte kan styra kunden mot ett visst media utan alltid utgå från vad som bäst levererar på kundens mål. Det innebär att det inte behöver vara köpta media utan kan vara egna kanaler, PR etc. Att välja medieslag först utan mätbara mål är som att välja transportsätt när man skall resa innan man valt resmål.

Vi känner att det finns ett behov på marknaden av en mediebyrå som är duktiga på att jobba ihop med de kreativa byråerna, en mediebyrå som förstår utmaningen i den kreativa processen och samtidigt kan hjälpa kunden att värdera både massmedial räckvidd och konvertering oavsett kanal. En partner som kan stötta, tillföra nytta och ta ansvar, hela vägen; från strategi till resultat.

I grunden förenas vi tre i viljan och glädjen att få jobba med media och kommunikation. Att få göra det med fart och enkelhet på ett lustfyllt, seriöst och effektivt sätt i samarbete med drivna marknadsmänniskor och företagsledare. Vi hoppas förstås att kunderna skall känna detta när de jobbar med oss.

Carina Kopriwa, Jan Lönegren, Ulrika Norin

Telefon:

Carina: 0734359668

Jan: 0702710117

Ulrika: 07085851557

www.likehouse.se

Vi hörde att kunderna efterfrågar oberoende rådgivare med lång strategisk medieerfarenhet. En affärspartner inom marknadsföring som har fokus på att få affärer att växa och som tar ansvar för hela resan, från strategi till resultat.

Därför har vi bildat en fristående medie-och kommunikationsbyrå där du alltid får jobba med erfarna rådgivare. Vi jobbar efter en målstyrd process med utgångspunkt i varumärken och människor och vår gedigna reklam- och kommunikationserfarenhet gör att vi brukar bli uppskattade samarbetspartners till de kreativa teamen.

Välkommen till LikeHouse – en personlig, engagerad och affärsmässigt insatt mediebyrå.

www.likehouse.se