Avia Express Sweden AB

Avia Express har fått förnyat förtroende som kvalitetsleverantör av flygtjänster

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2010 13:46 CET

Avia Express Sweden AB meddelar att IATA har förnyat IOSA certifieringen av bolaget.

2007 genomfördes en första audit av IOSA (IATA Operational Safety Audit) och bolaget blev därmed accepterad som IOSA leverantör nr M-348.  Efter att en ny audit genomförts har bolaget förnyat godkännandet för ytterligare en 2 års-period. (www.iata.org/ps/certification/iosa/operator?c=SKX)

Vi är mycket glada att återigen bli godkända enligt IOSA standardens mycket strikta kvalitetsnorm och räknar med att det skall stärka vårt varumärke ytterligare förklarar Avias VD Lars-Åke Bertilsson.

IOSA certifiering

Som IATA skriver på sin hemsida (www.iata.org/ps/certification/iosa/index.htm)

är detta ett internationellt erkänt och accepterat system utformat för att bedöma ett flygbolags system och organisation på ett standardiserat sätt.

De krav som ställs är högre än de som ställs av varje lands respektive myndighet och är en stor fördel då det minimerar behovet av audits mellan flygbolag.

Vi är mycket nöjda med att vår största leverantör av flygtjänster fortsätter att hålla denna höga standard säger Skyways VD, Peter Browall. Certifieringen förenklar biljettsamarbete mellan olika flygbolag främst genom att IOSA certifiering normalt används som grund för ett så kallat Code-share samarbete.