Universal Music Sweden

Avicii in 4a på Englandslistan och säljer ut 3x Globen.

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 15:01 CET

Att säga att svensk dansmusik är på frammarsch vore en stor underdrift.

Tim ”Avicii” Berg slog igenom internationellt förra året med sin superhit ”Seek Bromance”. Efter att tidigare i år ha släppt ”Fade Into Darkness” samt framröstats till världens 6:e viktigaste DJ i på DJ Mags årliga prestigefulla omröstning är han nu tillbaka med den efterlängtade  ”Levels” som skördar stora framgångar runtom i världen. Singen ligger fyra på Billboard Dance i USA och igår gick singeln även in på en fjärdeplats på engelska singellistan samtidigt som han ligger på första plats på den Svenska motsvarigheten och har redan passerat gränsen för Platinasingel.

Just nu befinner sig Avicii på en lång Asien och Australien-turné efter vilken han kommer ha gjort totalt ca 300 promospelningar globalt i år. Nästa år väntar stor USA turné, samt tre Svenska datum i Mars i Globen som alla nyligen sålt ut.

”Vi skriver musikhistoria över hela världen, och inte minst i Sverige där samarbetet med Universal har skapat stor plats för en helt ny genre inom popmusiken.” – Ash Pournouri på At Night Management, Manager och Exekutiv Producent för Avicii.

”Vi är otroligt stolta och ödmjuka inför vårt samarbete med Avicii och Ash. Varje dag kommer det in fantastiska klipp på spelningar från hela Världen. Jag tror inte många fattar hur gigantiskt stort det här är! Viral marknadsföring till perfektion” – Per Sundin, VD Universal Music Sverige

INFO/PRESS: christoffer.soderstjerna@umusic.com