Universal Music Sweden

Avicii släpper singeln The Days från kommande albumet Stories

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2014 08:00 CEST

Som en av världens mest eftertraktade DJ:s fortsätter Aviciis internationella framgångssaga. Nu släpps nyheten att vi får en uppföljning på det platinasäljande debutalbumet True som har sålt över fem miljoner exemplar världen över med kompletterande 25 miljoner sålda singlar. Först ut från det kommande albumet Stories är singeln The Days som släpps den 3 oktober. Låten vittnar om Avicii och hans musikaliska utveckling sedan debutalbumet och den nya singeln är ett styrkebesked på vad vi har att vänta från det kommande studioalbumet.

Inför det stundande musiksläppet har Avicii byggt vidare på den enorma framgången med debutalbumet True där singeln Wake Me Up var förra årets mest säljande singel alla kategorier, och inte minst, den mest streamade låten på Spotify någonsin. I hela 84 länder kammade Avicii hem förstaplaceringen på musiklistorna som vittnar om att han har lyckats omdefiniera grunderna inom modern dansmusik. Genom att mixa ett akustiskt sound och folkinfluenser med en elektronisk inramning har Avicii inte bara skapat ett unikt sound som kännetecknar hans produktioner, utan även ett sound som tilltalar såväl etablerade musikkollegor som den breda musikälskande lyssnarskaran.

Aviciis singel The Days släpps den 3 oktober.

Aviciis spellista Once Upon A Time finns på Spotify här.

Förbeställ The Days här