Universal Music Sweden

AVICII SLÄPPER SINGELN "WAKE ME UP" FRÅN KOMMANDE ALBUMET

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2013 09:33 CEST

Från ett av årets mest efterlängtade och omtalade album släpps nu Aviciis första singel, “Wake Me Up”. Den unga DJn premiärspelade sin singel på årets Ultra Music Festival i Miami och överraskade med att inkludera live-instrument, något som fångar essensen av Aviciis nya material. Han visar återigen prov på hur man på ett briljant sätt kan nyttja de möjligheter som finns inom den elektroniska dansmusiken för att skapa något helt nytt. Vi känner igen det kännetecknande Avicii-drivande beatet, det medryckande arrangemanget och den känsloladdade melodin som förhöjs med en stark sång och en berättande text.

Avicii fortsätter sin framfart på världens musikscen i en häpnadsväckande takt och lyckades nyligen klättra till toppen på Englandslistan med sin och Nicky Romeros singel ”I Could Be The One”. Med singeln ”Wake Me Up” tar den svenska talangen med sig dansmusiken in i popens värld och visar prov på något vi inte har hört förut. Singeln och det kommande albumet släpps av At Night Managements nya label PRMD och Island Def Jam.

Aviciis nya singel ”Wake Me Up” finns ute nu - lyssna här.