Universal Music Sweden

Aviciis fans får avslöja kommande singeln och omslaget till albumet True

Pressmeddelande   •   Aug 05, 2013 15:58 CEST

Avicii har under sommaren skördat stora framgångar världen över med sin megahit ”Wake Me Up”.  Den ligger just nu etta på iTunes i över 34 länder och har gått trippel platina i både Sverige och Australien samt platina i länder som Danmark, Tyskland och Kanada. Med ”Wake Me Up” som smakprov på vad som komma skall gör sig Avicii nu redo att släppa sitt debutalbum "True" den 13 september. I vanlig ordning överraskar den svenska superstjärnan när han ger sina fans möjlighet att hjälpa till med avslöjandet av hans albumomslag och nästa singel på ett alldeles unikt sätt.

Avslöjandet kommer att utspela sig på hemsidan The True Reveal där fansen kommer kunna engagera sig och följa processen via en live-stream. Så går avslöjandet till: två stora högtalare kommer att sättas upp på en hemlig plats i Aviciis hemstad Stockholm. Högtalarna kommer att omge en stor svart glasruta där omslagsbilden är dold bakom glaset. Det är fansen uppgift att ta sönder glaset vilket de lyckas med genom att avslöja en hemlighet, en sann historia om sig själva – på Twitter under hashtagen #truereveal. Fansens avslöjanden kommer att projiceras på glasytan och för varje tweet så höjs volymen stegvis tills glaset krossas. Låten spelas då i sin helhet på The True Reveal för fansen samtidigt som albumslaget blir synligt.

Följ avslöjandet på http://www.thetruereveal.com/.

Aviciis debutalbum ”True” släpps i Sverige via PRMD/Universal Music den 13 september men kan redan nu förbeställas på iTunes här.