Universal Music Sweden

Aviciis singel ”Wake Me Up” når platinastatus och toppar listorna i 16 länder

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2013 08:00 CEST

Den svenska unga superstjärnan Avicii släppte nyligen sin första singel från ett av årets mest efterlängtade debutalbum. Redan nu har låten ”Wake Me Up” nått platinastatus och lyckats erövra höga listplaceringar världen över. Den ligger just nu överst på listorna i 16 länder och har sålt platina i både Sverige och Australien, samt gått guld i Danmark, Holland och Norge.

Med singeln ”Wake Me Up” når den svenska talangen ut med housemusiken till en bredare publik och visar prov på något vi inte har hört förut. Singeln och det kommande albumet TRUE släpps på den nya labeln PRMD och Island Def Jam.