Universal Music Sweden

AVICIIS "WAKE ME UP" ETTA PÅ ENGLANDS-LISTAN ­- MEST SÄLJANDE SINGELN I ÅR

Pressmeddelande   •   Jul 22, 2013 17:11 CEST

Avicii senaste singeln "Wake Me Up" krossar all konkurrens och erövrar just nu listorna runt om i världen. Det råder ingen tvekan om vilken som är den största internationella hit-singeln sommaren 2013.

"Wake Me Up " är denna vecka etta på engelska försäljningslistan och med över en kvarts miljon sålda singlar på en vecka är det den mest säljande singeln i UK hittills i år.

Det är inte bara i England "Wake Me Up" ligger etta. I ytterligare 25 länder ligger singeln etta på iTunes och i Sverige, Österrike, Australien, Belgien, Tyskland, Irland, Norge, Nederländerna och Schweiz har "Wake Me Up" intagit försäljningslistans första plats. I Sverige har singeln redan sålt dubbel platina. I Australien, Danmark och Norge har den nått platina medan Kanada, Österrike, Tyskland, Irland, Holland och Schweiz än så länge stoltserar med guld-status.

Låten är en av de mest spelade låtarna någonsin första månaden på Spotify med över en miljon streams per dag. Total försäljning av "Wake Me Up" motsvarar redan nu över en miljon sålda ex.