Stockholmsbörsen AB

Avista: Fabege AB till O-listans observationsavdelning (210/04)

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2004 10:53 CEST

Av det fortlöpande noteringskravet gällande ägarkoncentration följer att ett börsnoterat bolag skall ha minst 25 procent av aktierna i allmän ägo. I ett pressmeddelande den 8 oktober meddelade Wihlborgs Fastigheter AB att man kontrollerar 95,7 procent av rösterna och 96 procent av kapitalet i Fabege AB. Fabege AB uppfyller således inte längre noteringskravet gällande ägarkoncentration.

Med anledning av detta beslutar Stockholmsbörsen att handeln med aktierna i Fabege AB (ser. A, ISIN-kod SE0000500290 och orderboks-ID 974; ser. B, ISIN-kod SE0000500308 och orderboks-ID 975) tills vidare skall ske på O-listans observationsavdelning.

Aktierna överförs fr.o.m. måndagen den 11 oktober 2004.

Denna information kommer från Stockholmsbörsen, http://www.omxgroup.com/stockholmsborsen . Följande filer finns att ladda ner: http://www.newsonline.se/open.asp?doc=http://www.newsonline.se/release/5479/200410/Fabege_OBS-avd_041008_Mnr_210_sv.pdf

För att ändra i din prenumerationsprofil eller säga upp din prenumeration, vänligen gå till http://www.omxgroup.com/stockholmsborsen/prenumerera