Stockholmsbörsen AB

Avista: Information angående Wihlborgs erbjudande till aktieägarna i Fabege och justering i Stockholmsbörsen Benchmark index (SBX-index) (211/04)

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2004 13:05 CEST

Information angående Wilhborgs erbjudande till aktieägarna i Fabege och justering i Stockholmsbörsen Benchmark index (SBX-index)

Följande information baseras på ett pressmeddelande från Wihlborgs Fastigheter AB (Wihlborgs) publicerat den 8 oktober 2004 avseende att Wihlborgs ägarandel av rösterna i Fabege AB (Fabege) överstiger 90 procent. Av de i erbjudandet totalt förvärvade aktierna i Fabege har majoriteten av aktieägarna valt ”Aktiealternativet” där 1,05 nyemitterade Wihlborgsaktier erhålls för varje Fabegeaktie.

Denna information kommer från Stockholmsbörsen, http://www.omxgroup.com/stockholmsborsen . Följande filer finns att ladda ner: http://www.newsonline.se/open.asp?doc=http://www.newsonline.se/release/5479/200410/Fabege2_SBX_Mnr_211_SV.pdf