Stockholmsbörsen AB

Avista: Karlshamns AB till O-listans observationsavdelning (239/05)

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2005 08:36 CEST

Av det fortlöpande noteringskravet rörande ägarkoncentration som gäller från och med den 1 juli 2005 framgår att ett börsnoterat bolag på O-listan skall ha minst 10 procent av aktiekapitalet och 10 procent av rösterna i allmän ägo. I ett pressmeddelande den 10 oktober 2005 meddelade AarhusKarlshamn AB att bolaget efter den förlängda anmälningsperioden kontrollerade 98,2 % av kapitalet och rösterna i Karlshamns AB. Detta medför att Karlshamns AB inte längre lever upp till ovan nämnda regel vad gäller ägarspridning.

Med anledning av det anförda beslutar Stockholmsbörsen att handeln med aktierna i Karlshamns AB (ISIN-kod SE0000347486 och orderboks-ID 1002) skall ske på O-listans observationsavdelning.

Aktierna överförs fr.o.m. tisdagen den 11 oktober 2005.

Denna information kommer från Stockholmsbörsen, http://www.omxgroup.com/stockholmsborsen . Följande filer finns att ladda ner: http://www.newsonline.se/open.asp?doc=http://www.newsonline.se/release/5479/200510/Karlshamns_OBS-avd_051011_Mnr_239_sv.pdf