Gunnebo Industrier AB

Avnotering av Gunnebo Industrier

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2008 09:19 CEST

Gunnebo Industrier kommer att avnoteras från OMX Nordic Exchange Stockholm. Sista handelsdag i aktien blir onsdag 1 oktober.

För ytterligare information kontakta:

Christer Lenner, vd och koncernchef, Gunnebo Industrier AB
0705 91 03 05, christer.lenner@gunneboindustries.com

Tobias Bülow, informationsdirektör, Gunnebo Industrier AB
0703 38 93 10, tobias.bulow@gunneboindustries.com

Gunnebo Industrier AB är en internationell verkstadskoncern med egen verksamhet i 15 länder och med ett 50-tal större distributörer/agenter på global basis. Verksamheten omfattar utveckling, tillverkning och marknadsföring av kätting- och lyftkomponenter, fästsystem för byggindustrin, block/system för tunga lyft, slirskydd och teleskopiska stegar. Verksamheten är indelad i tre affärsområden; Fastening, Lifting, och Technical Products (omfattar affärsenheterna Blocks, Telescopics och Traction Systems). Gunnebo Industrier arbetar med välkända produkter i etablerade marknadssegment och är ledande inom respektive produkt och/eller marknadsområde. Omsättningen är på årsbasis cirka 2,3 miljarder kronor och koncernen har 1 550 medarbetare. För ytterligare information se www.gunneboindustrier.se.