Kultur i Väst

Avslutning för Culture Camp på Öijareds golfklubb fredag 16 augusti

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2013 09:56 CEST

I morgon fredag avslutas sommarens Culture Camp på Öijareds golfklubb. Deltagarna på sommarkursen Culture Camp har jobbat med folk- och världsmusik (World Wide Orchestra), livelooping, poetry slam och fanfiction och på avslutningen, klockan 16.00-19.00, visar de smakprov på veckans utmaningar. Även kanadesiska folkmusikern April Verch som avslutar sin Sverigeturné på lördag kommer till Culture Camp.

Ur programmet:

April Verch, prisbelönt kanadensisk folkmusiker som är på Sverigeturné just nu (turnén avslutas på Göteborgs kulturkalas i Bältesspännarparken på lördag)

World Wide Orchestra, Kultur i Västs unga världsmusikband under ledning av Sten Källman och Erika Risinger, till vardags lärare på Högskolan för scen och musik. World Wide Orchestra avslutar sin årliga sommarkurs som i år är en del av Culture Camp.

Sveriges ledande poetry slammare Oskar Hanska, Olivia Bergdahl och Matiss Silins har varit ledare för workshops i poetryslam och nu ska deltagarna läsa sina dikter för publik.

Mer på Culture Camp: Författaren och ungdomsbibliotekarien Elin Boardy har varit ledare för en workshop i fanfiction och musikern Richard Widerberg har hållit en workshop i livelooping.

Information om Culture Camp 2013 hittar du på Kultur i Västs hemsida

Culture Camp 2013 är ett samarbete mellan Kultur i Väst, Lerums kommun, Öijared och Studieförbundet vuxenskolan.

Kontakt

Torbjörn Eliasson, producent folk- och världsmusik, Kultur i Väst, mobil 0703-49 21 67

Kultur i Väst
Förvaltningen Kultur i Väst är en del av Västra Götalandsregionen. Vi tror på stora upplevelser för den enskilda medborgaren och utvecklande samarbeten med kommuner, organisationer och föreningar. I vår verksamhet ingår det regionala biblioteksuppdraget och delar av det regionala musikuppdraget. Läs mer på www.kulturivast.se