Fly Me AB

Avstämningsdag för FlyMe’s omvända split är den 3 maj 2006

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2006 08:36 CEST

Idag har Bolagsverket färdigregistrerat den omvända split som innebär att varje 100-tal aktie i Fly Me Europe AB efter omvandling skall bli 1 st aktie. Enligt styrelsebeslut har avstämningsdag för den omvända spliten fastställts till den 3 maj 2006.

Detta innebär att den sista dagen för handel med befintliga aktier är den 27 april 2006 och den första dagen för handel med de nya aktierna är den 28 april 2006.
Utan annan påverkan blir därför värdet per ny aktie vid börsens öppnande den 28 april 2006, teoretiskt sett, 100 gånger högre än det tidigare värdet per ”gammal” aktie vid börsens stängning den 27 april 2006.

För mer information kontakta:
Björn Olegård, styrelseordförande, FlyMe
bjorn.olegard@flyme.com
Mobil: +46 (0)707 29 01 21
Tel vxl: +46 (0)31 301 10 00

FlyMe är Sveriges lågprisflygbolag. Med Landvetter som bas erbjuder FlyMe direktflyg till och från tolv europeiska storstäder och semesterorter. Därtill flyger FlyMe, med Stockholm/Arlanda som bas, till och från Göteborg, Malmö, Östersund och Helsingfors. FlyMe är listat på Stockholmsbörsens Nya Marknaden.