Ladbrokes

AVSTÄNGDA STJÄRNSPELARE – ALLSVENSKAN OMGÅNG 25

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2010 14:40 CEST

Sex omgångar kvar och det är oerhört tätt kring bottenstriden, toppstriden och i kampen om europaplatser. Den här omgången ser flera av Allsvenskans tongivande spelare avstängda och det blir intressant att se hur lagen löser detta.

Söndag 26/9

Brommapojkarna-Elfsborg 3,15-3,25-2,20

Megaproblem i Elfsborg. James Keene, Anders Svensson, Stefan Ishizaki och Daniel Mobaeck får alla se matchen från sidan efter för hårt spel mot IFK senast. Lägg till att Lucic, Christensen och Martin Andersson alla vara indisponibla mot IFK Göteborg, och läget blir såklart tufft för Elfsborg. Man möter dock ett BP som är sämst i Allsvenskan för tillfället. Stora frågetecken för Elfsborgs laguppställning gör denna match till öppen. BP med skrällchans!

Malmö FF-IFK Göteborg 1,80-3,40-4,33

Sebastian Eriksson avstängd för Änglarna. Ett blåvitt som gjort det bra senaste matcherna och sakta men säkert närmat sig topp fyra. En poäng borta mot Elfsborg i en stökig match är starka papper. Hysén är ett ständigt hot mot vilket lag som helst och kan ensam skapa chanser. Malmö jagar ett guld och hemma ska det bara bli tre poäng. Inga större problem i laget här och får se sig med favoritskapet i kraft av klass och hemmastyrkan hemma på Swedbank Stadion.

Måndag 27/9

AIK-Helsingborg 3,50-3,25-2,05

Jätteavbräck för Helsingborg då skyttekungen Alexander Gerndt är avstängd här. God ersättare finns i Erik Sundin, men Helsingborg blir ändå försvagat. När man trodde att AIK var på gång förlorar man hemma för första gången på länge och missnöje med tränare Miller ventileras i media. Ett par defensiva spelare bör vara tillbaka här men frågetecknen är många. HIF får återigen spela med så gott som ordinarie manskap och är favoriter. Tvåa.

Gefle-Halmstad 2,25-3,25-3,05

De viktiga bortamatcherna i bottenstriden avlöser varandra för Halmstad. Den här gången är det Strömvallen i Gefle som får besök, och man åker dit med Joe Sise och Zvirgdauskas som är tillbaka i truppen jämfört med senast. En poäng mot Gais var HBK säkert nöjda med och lär gå in med inställningen att försvara sin utgångspoäng även här. Gefle bör vinna den här typen av matcher hemma för att hänga kvar. Tight och målsnål match väntas. Oavgjort.

Mjällby-Djurgården 2,45-3,20-2,75

Tunga avbräck för Mjällby. Juan Robledo och Tobias Grahn är avstängda. Speciellt Robledo i mittförsvaret lär saknas, då han är viktig på fasta situationer både offensivt och defensivt. Djurgården kanske är höstens lag och har lämnat botten för att slåss om en Europa League plats. Inga problem i laget här och kommer de upp i normal nivå har de god vinstchans här. Öppen match på förhand. Kryss.

Tisdag 28/9

Åtvidaberg-Trelleborg 2,60-3,20-2,60

Två lag som båda fått vila i veckan och bör komma fräscha här. Åtvidaberg för närvarande på kvalplats och jagar AIK framför. Inga större problem i något av lagen, som hade Allsvenskans två sista platser innan sommaruppehållet. Bättre form efter har fört båda lagen uppåt i tabellen. Två lag utan större profiler som båda lever på att lagspelet fungerar. Omgångens på förhand mest jämna match.

Örebro-Kalmar FF 2,00-3,30-3,60

Mittfältsproblem igen för ÖSK. Gerzic, Bedoya och Nordback saknas. Gerzic är ett jätteavbräck, av många sedd som höstens bästa mittfältare och han låg bakom det mesta av det bästa mot Gefle. Hemma är man fortsatt starka och många lag har problem på det snabba konstgräset. Kalmar klättrar som väntat i tabellen och kan definitivt utmana ett ÖSK utan sin bästa spelare. Skrälltvåa!

Onsdag 29/9

Gais-Häcken 2,55-3,20-2,65

Ytterligare ett Göteborgsderby. Det här utan större rivalitetskänslor men likväl oerhört viktigt, speciellt för hemmalaget som satt sig i en prekär sits. En poäng hemma mot Halmstad är inte bra nog, och spelet var under all kritik. Tufft igen då det stöts på bättre motstånd här i form av Häcken. Gais största problem är att de inte har någon som leder laget offensivt, deras största hot framåt är i dagsläget mittbacken Björn Andersson. Ovisst som derbyn ofta är. Oavgjort på förhand.

Aktuella odds – Allsvenskan omgång 25

BP - Elfsborg  3,15  3,25  2,20

Malmö - Göteborg  1,80  3,40  4,33

AIK - Helsingborg  3,50  3,25  2,05

Mjällby - Djurgården  2,45  3,20  2,75

Gefle - Halmstad  2,25  3,25  3,05

Örebro - Kalmar  2,00  3,30  3,60

Åtvidaberg - Trelleborg  2,60  3,20  2,60

GAIS - Häcken  2,55  3,20  2,65

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com