AVT Industriteknik

AVT Industriteknik tar större projekt inom täthetsprovning

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2014 09:14 CEST

AVT Industriteknik tar större projekt inom täthetsprovning

AVT Industriteknik har under sommaren tagit ett större projekt för täthetsprovning av vitvaror till en stor tysk kund. Anläggningen gör komplett täthetsprovning av produkterna och ger även ett exakt mätvärde av eventuella läckage. Projektet bygger på en nyutvecklade plattform för täthetsprovning inom varumärket Kontikab och skall integreras med automatisk in och utmatning av produkterna.

Kontikab är ett känt varumärke inom täthetsprovning inom vilket AVT levererar anläggningar globalt för täthetsprovning. Den nyutvecklade plattformen ger kunderna nya möjligheter att ha koll på sin produktion samt process under täthetsprovning som innebär hantering under tryck och vakuum.

”Vi är glada att den nyutveklade tekniken tagits emot väl på marknaden och ser en bra potential framåt.” Säger Martin Book VD AVT Industriteknik.

För mer information kontakta VD Martin Book. Tel:0736-638415 www.avt.se www.kontikab.com

AVT Industriteknik är en av Sveriges ledande leverantörer inom automation och produktionsteknik och utvecklar avancerade systemlösningar för industrin. Leveranser sträcker sig från monteringslinjer, robot & vision, montagebänkar, täthetsprovning, konverteringsmaskiner, hanteringsutrustningar, styrsystem, specialmaskiner, samt konsulttjänster inom produktionsteknik.