Awapatent

Awapatent kraftsamlar för expansion

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2008 11:20 CEST

Awapatent organiserar om företagsledningen och bildar fyra svenska regioner för att öka förändringstakten och förbereda för framtida förvärv. – Vi ser en hel del spännande möjligheter just nu som vi vill kunna ta vara på, säger Magnus Hallin, Awapatents vd. Dels arbetar vi med att utveckla nya tjänster och affärsområden, bland annat som en följd av att vi arbetar alltmer direkt åt företagsledningar och andra som inte traditionellt efterfrågat rådgivning inom immaterialrätt. Dels ser vi potential att kunna växa genom förvärv. Båda de här möjligheterna kräver en snabbfotad och flexibel organisation. Awapatents nio svenska kontor delas in i regionerna Norr (Stockholm, Östersund och Söderhamn), Väst (Göteborg), Öst (Växjö, Jönköping och Linköping) och Syd (Helsingborg och Malmö). Region Syd kommer dessutom att kompletteras med ett nytt kontor som öppnas i teknikintensiva Lund. Samtidigt skapas en mindre ledningsgrupp och en större företagsledning som ska fokusera på operativa respektive strategiska frågor. – De senaste åren har vi växt till att ännu tydligare bli en europeisk snarare än en lokal spelare och i fjol rankades vi som Europas största konsultbyrå inom immaterialrätt av den internationella tidskriften Managing Intellectual Property, säger Magnus Hallin. Vi blev dessutom just utsedda till årets byrå i Sverige, något vi är extra stolta över då utmärkelsen baseras på kundernas åsikter. Det är en position som vi förtjänat genom att hela tiden ligga steget före och utvecklas efter de behov vi ser att våra kunder kommer att ha i framtiden. För ytterligare information: Magnus Hallin, vd Awapatent AB, mobil: 070-943 78 22 Boel Lagerwall, marknadschef, Awapatent AB Telefon: 040-98 52 68, mobil: 0736-42 51 01 Bilder och övrig pressinformation gällande Awapatent finns på: http://www.awapatent.com/?id=33 Awapatent AB är ett av Europas ledande konsultföretag inom immaterialrätt (patentfrågor, design, varumärkesskydd), marknadsrätt, IT-juridik och biorätt. Awapatent har cirka 300 anställda och omsatte 456 MSEK under 2006, vilket utgjorde nytt omsättningsrekord. Kunder är bland annat svenska och utländska industriföretag. Huvudkontoret ligger i Malmö.