Awave AB

Awave utvecklar ny webbplats med avancerad kursmotor i Drupal åt IFI

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 11:04 CET

Att söka en kurs skall vara roligt, enkelt och gå snabbt! Det var de ledorden Awaves designers arbetade mot när det tog fram idé, koncept och webbdesign för IFIs nya webbplats http://www.ifi.se. IFI är ett oberoende utbildningsföretag som varit verksamma i branschen i över 20 år, har ett gediget utbildningsprogram och alla föreläsare är experter inom sina respektive områden.

Awaves designers ställdes inför utmaning att ta vara på de traditionella värden IF byggt upp under alla år samtidigt som webbplatsen skall vara modern, användarvänlig och ge IFI en ökad försäljning av kurser direkt via webbplatsen.

Genom att lyfta fram kurser direkt på startsidan i en enkel och tydlig kalenderlista med en indelning av olika inriktningar, har Awave skapat bra förutsättningar för att besökare direkt skall hitta den kurs de är intresserade av. För att driva mot avslut visas även fullbokade kurser och besökaren uppmannas att välja ett annat utbildningsdatum. För att säkerställa att en besökare inte missar de kurser som tillhandahålls, har Awave lagt in ett tydlig konverteringselement "Boka kurs" direkt i sidhuvudet.

IFIs föreläsare är alla erfarna experter och kommer från välkända företag inom respektive områden, för att lyfta upp de tydligt så kan besökare direkt på startsidan se alla föreläsare i ett bildspel. Vidare kan besökare se en förteckning över föreläsare och de kurser föreläsaren ansvarar för.

Det finns två stycken målgrupper webbplatsen riktar sig mot, dels kandidater som söker en utbildning och arbetsgivare som söker kompetensutveckling för medarbetare. För att direkt ge dessa målgrupper den information de eftersöker finns det två tydliga ingångar direkt på startsidan.

Vidare har webbplasten http://www.ifi.se en sökmotor, ett aktuellt flöde och ett tydlig sidfot där viktiga länkar och viktig information hela tiden är tillgängligt.

Webbplatsen är utvecklad i det moderna publiceringsverktyget Drupal 7 med flertalet standardmoduler. För hantering av alla kurser och kurskalendern har Awave utvecklat en kraftfullt administrationsverktyg som möjliggör hantering av en kurs med flertalet virtuella instanser med olika datum och föreläsare.

Om Awave AB
Awave är en webbyrå i Stockholm som designar och utvecklar webbplatser i Drupal åt såväl stora som små företag. Det krävs kunskap om Internet, engagemang och teknisk expertis för att lyckats med en hemsida och för att bli framgångsrik på Internet. Därför är vi med våra kunder hela vägen och erbjuder inte bare en leverans utan också utbildning, support och över 100 års samlad arbetslivserfarenhet i form av IT-kompetens inom områden som webbprogrammering, systemprogrammering, webbdesign, serverlösningar, serverteknik och användarvänlighet. Vi har kunskapen och erfarenheten för att kunden ska lyckas på Internet.