Awave AB

Awave utvecklar webbplats åt Era Försäkringar i Drupal 7

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2011 14:53 CET

Webbplatsen http://www.eraforsakringar.se presenterar företaget Era Försäkringar, dess verksamhet och tjänster. Fokus på webbplatsen har varit att förenkla för besökaren att få kontakt med Era Försäkringar samt att besökaren snabbt och enkelt skall förstå vilka tjänster Era Försäkringar erbjuder marknaden.

För att förenkla för besökaren finns det direkt på startsidan fyra stora ytor som representerar olika målgrupper. Syftet är att besökaren enkelt skall kunna navigera vidare utifrån den målgrupp besökaren tillhör. För att hjälpa besökaren i försäkringsfrågor erbjuder Era Försäkringar alla besökare att ställa frågor om försäkringar. För den besökare som vill lära sig mer finns det även en ordbok.

För att öka konvertering och för att få besökaren att stanna på webbplatsen finns det en vägledare som är interaktiv, enkel och rolig att använda. Webbplatsen skall även förenkla för befintliga kunder att hitta den information som behövs vid en skada.

Awave har ansvarat för koncept & idé, design och interaktion samt programmering av http://www.eraforsakringar.se Webbplatsen bygger på den senaste versionen av publiceringsverktyget Drupal. Webbplatsen har stöd Youtube och har  en flexibel motor för presentation av alla tjänster. Installationen bygger helt på Drupal 7 och dess standardmoduler.

Om Era Försäkringar
Era Försäkringar i Sverige AB är en försäkringsförmedlare inriktad enbart mot sakförsäkringsområdet. Sedan starten har Era Försäkringar präglats av noggrannhet, hög servicegrad och tillgänglighet. Era Försäkringar försöker alltid sätta in oss i Ert perspektiv som kund när det gäller behov av hjälp med försäkringsfrågor. Vi önskar att samarbetet med oss ska uppfattas enkelt, ärligt och med ömsesidig respekt för varandras kunskaper inom försäkringsområdet men också för Er kärnverksamhet.

Om Awave AB
Awave är en webbyrå i Stockholm som erbjuder marknaden kvalificerade tjänster inom systemutveckling och webbpublicering. Vi på Awave har utvecklat webblösningar i Drupal och .Net åt både stora som små företag och vi vet att en satsning på internet inte går av sig självt. Det krävs kunskap om Internet, engagemang och teknisk expertis för att lyckats med en hemsida och för att bli nummer 1 på Internet.

Vår kompetens i hur IT används och kan användas ska få våra kunder att bli konkurrenskraftiga i sin verksamhet och sina affärer. Vi ska leverera konkurrenskraft i form av rådgivning och i utförandet av IT-relaterade tjänster med fokus på Internet.