Axelent AB

AXELENT INVIGER EUROPAS MODERNASTE ANLÄGGNING FÖR PRODUKTION AV TRÅDSTEGAR

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2010 07:59 CEST

Axelent Wire Tray AB är det senaste tillskottet i Axelent Group. I gruppen ingår även Axelent AB, som är ett marknadsledande företag när det gäller nätväggssystem. De erfarenheter och den kunskap man har från tillverkning av dessa nätprodukter har varit värdefull know-how då man i det nya bolaget nu ska producera och lansera ett komplett kabelförläggningssystem under namnet X-Tray®.

Modern teknik, höga kvalitetskrav

Den nya maskinanläggningen är konstruerad och byggd av Hestra Automation AB, somockså ingår i Axelent Group. Anläggningen har en mycket hög effektivitet vilket innebär en kapacitet på 10 000 meter trådstege/dygn eller en komplett stege var 20:de sekund. Då det ställs mycket höga krav vad gäller toleranser på den här typen av produkter, sker det automatiska kontroller i maskinen av, exempelvis, varje svetspunkt.

Mats Hilding, VD Axelent Wire Tray AB:

”Vi vill kunna erbjuda marknaden ett unikt koncept vad gäller kapacitet, hög kvalitet och en tilltalande design. Förutom den nya, mycket effektiva och tekniskt avancerade maskinanläggningen har vi medarbetare med både bred och djup kunskap när det gäller tillverkning och försäljning av kabelförläggninssystem. De känner till marknadens krav och behov, vilka legat till grund när vi skapat såväl produkterna som de extra mervärdena i Axelent Wire Tray. Vi har tänkt kundnytta från början till slut."

Internationell prägel

”Precis som övriga bolag i Axelent Group, vänder sig Axelent Wire Tray till den internationella marknaden. Vi vet att vi har en mycket stark produkt, framför allt i branscherna infrastruktur, livsmedel, maskin, offshore och tele/data. Axelent är redan idag ett välkänt varumärke, med X-Tray® kommer vi att stärka vår ställning ytterligare.”

Axelent Wire Tray AB ingår i Axelent Group där även följande bolag ingår: Axelent AB (marknadsledande företag inom nätväggssystem för maskin, lager och byggnation) Axelent Safety (maskinsäkerhetslösningar), SnapperWorks AB (ritningsprogram) samt Hestra Automation AB (automationslösningar). Axelents Wire Trays huvudkontor ligger i Hillerstorp. Här sker även all produktutveckling, produktion, lagerhållning och förpackning.

Axelent AB är ett ledande och växande företag när det gäller nätväggssystem i form av skydd och avdelare för industri, lager och byggnation. I företaget finns också Axelent Safety®, som erbjuder kompletta lösningar inom maskinsäkerhet. I Axelentgruppen ingår även Axelent Wire Tray AB (kabelstegar), SnapperWorks AB (ritningsprogram) samt Hestra Automation AB (automationslösningar). Axelents huvudkontor ligger i Hillerstorp. Här sker även all produktutveckling, produktion, lagerhållning och förpackning. Axelent har försäljningskontor i 50 länder och produkterna säljs över hela världen.

För mer information kontakta Stefan Axelsson, Marknadschef Axelent mob: 0705-27 66 60