Axelent AB

AXELENT WIRE TRAY - ”VI KAN ERBJUDA DEN HÖGSTA KVALITETEN PÅ MARKNADEN”

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2013 08:45 CEST

Andreas Gotmark, Försäljnings chef Axelent Wire Tray AB
”Vi bestämde oss tidigt för att inte hamna i ett lågprissegment med våra produkter. Vi ville jobba med kunder som ställde höga, ibland extremt höga krav, på vad dessa trådstegar och system skulle klara av. Det handlar alltså om miljöer med specifika behov vad gäller ytbehandling, säkerhet, men också design.”

Sex huvudsakliga områden”Inom Wire Tray arbetar vi i huvudsak med sex olika segment: Energi, Infrastruktur, Livsmedel, Maskin, Offshore och Tele/data. Det är segment som vart och ett har sina speciella krav. Tittar man på livsmedelsindustrin till exempel, har de mycket höga krav på hygien och vill därför ha produkter som är designade på ett sätt så att de är lätta att rengöra och inte har detaljer där smuts kan fastna. Kikar man på Off-Shore ställs det extrema krav på att vi dels har väldigt robusta produkter, men framförallt rätt ytbehandling d v s högsta klass på rostfritt syrafast. Vi har produkter som befinner sig i saltvatten 24 timmar om dygnet. Det klarar bara de bästa!”

Special”Vi har också fått anpassa oss efter våra kunder genom att utveckla speciallösningar, vilket blir enklare då vi sitter ”mitt i produktionen”. Man vill ha en så färdig produkt som möjligt levererad och därför försöker vi alltid tillgodose dessa önskemål när de dyker upp. Det är kvalitet det också.”

Stor order till amerikanska militärenAxelent Wire Tray har fått kontrakt på, i första skedet, 5 st data-center på olika platser i USA. Slutkunden är amerikanska militären.
”Detta kontrakt hade aldrig blivit möjligt om vi inte kunde garantera en hög och jämn kvalitet både vad gäller produkt och service. Genom att komma in i ett tidigt skede har vi kunnat bistå med ”site surveys”, det vill säga varit på plats och utvärderat lokalen och därefter ritat upp hela lösningen för att kunna presentera det hela på ett snyggt sätt. Allt för att kunna optimera den slutgiltiga lösningen för kundens
kabelhantering.

”Axelent Wire Tray har levererat en komplett lösning med stegar och uppfästning.

Axelent AB är ett ledande och växande företag när det gäller nätväggssystem i form av skydd och avdelare för industri, lager och byggnation. I företaget finns också Axelent Safety®, som erbjuder kompletta lösningar inom maskinsäkerhet. I Axelentgruppen ingår även Axelent Wire Tray AB (kabelstegar), SnapperWorks AB (ritningsprogram) samt Hestra Automation AB (automationslösningar). Axelents huvudkontor ligger i Hillerstorp. Här sker även all produktutveckling, produktion, lagerhållning och förpackning. Axelent har försäljningskontor i 50 länder och produkterna säljs över hela världen.

För mer information kontakta Stefan Axelsson, Marknadschef Axelent mob: 0705-27 66 60